Bara lite visdom om din vovve

"Om din hund är fet får du inte tillräckligt med motion."
Okänd

"Vem som än sade att man inte kan köpa lycka för pengar hade glömt hundvalpar."
Gene Hill

"Räknat i hundår är jag död."
Okänd

"En hund lär en pojke trofasthet, lojalitet och att vända sig tre gånger innan han lägger sig ner."
Robert Benchley

"Jag avskyr människor som har hund. De är fega som inte har modet att bli ägda av en katt."
Rubin

"Har du någon gång tänkt på vad de måste tänka om oss? Jag menar, här kommer vi från mataffären med världens byte - kyckling, fläsk, en halv ko. De måste tro att vi är de bästa jägarna i världen!"
Annie Tyler

"Jag undrar om andra hundar tror att pudlar är medlemmar i en underlig religiös sekt."
Rita Rudner

"Min hund är orolig för ekonomin, eftersom Frolic kostar tio kronor burken. Det är nästan 70 kronor i hundpengar."
Joe Weinstein

"Acceptera inte din hunds beundran som ett fullständigt bevis på att du är underbar."
Ann Landers

"Kvinnor och katter gör som de vill, och män och hundar borde slappna av och vänja sig vid tanken."
Robert A. Heinlein

"För att ha ett sant perspektiv på sin betydelse borde alla ha en hund som dyrkar en och en katt som struntar i en."
Derek Bruce

"När en mans bästa vän är en hund, har den hunden ett problem."
Edward Abbey

Text. Helena Flodman (översättning)

Källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0