Hundar med protesers vara eller icke vara?

Ursakta bristen pa svenska bokstaver.
Sag ett klipp fran Aftonbladet pa en hund som fatt sina ben ersatta med hjul, tyckte det var gulligt och ganska okej, tills jag sag att det inte var ett eller tva ben som hade ersatts, hunden hade istallet for sina fyra ben fatt fyra hjul att rulla pa. Har aldrig riktigt bestamt mig for om jag tycker det ar okej eller helt at skogen att ge hundar proteser, pa grund av det uppenbara, en hund utan ben ar en hund utan frihet. Men ett eller tva ben som ersatts med proteser har jag tyckt varit okej, framforallt om det handlat om bakbenen. Men att lata en hund rulla runt pa fyra hjul, det tycker jag ar smaklost. Man kan inte radda djur till vilket pris som helst...
Lasarfragor:
Ar det okej med proteser? Varfor/varfor inte?
Vad anser du om hunden med fyra hjul? Lever den eller ar den vid liv?
Skulle vara valdigt intressant att hora hur andra manniskor resonerar kring detta da jag har ganska mycket tunnelseende nar det galler mina egna asikter ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0